Boil-ie.

Jag har glömt bort att det är sommar. Jag tycker bara att det är så himla konstigt väder hela tiden. Det är liksom varmt som i satan hela tiden. Till och med när det regnar. Så var jag så glad för att det skulle regna igår. Och jag skulle inte låta det stoppa mig. "Detfinnsingetdåligtväder" osv. Så Dot och jag packade på oss. Och gick ut. Men hallå! Det här hade jag på mig igår:
Kort kjol.
Tights.
T-shirt.
Hoodtröja.

Efter bara ett par meter var jag sjöblöt. Av svett! Alltså gick jag och slet i min hoodjacka i panik medans de satans varma regndropparna skvalade över oss. Skulle jag ta av mig? Och bli dyngsur? Svettig. Och dyngsur. Vad är det med vädret?! Det var till och med så att jag fick SLÅ AV PÅ TAKTEN för att svalka mig. Och när jag SLÅR AV PÅ TAKTEN då är saker och ting inte helt oki.

Så kom vi hem innanför dörren. Flåsande stånkande. Tre trappor utan hiss. Och då gobi utanför. Och regn. Slet av Dodo och mig själv alla kläderna, drack en liter vatten och låg sen flämtade utsträckt på rygg i soffan och förbannande, sakligt konstaterande att jag aldrig aldrig aldrig någonsin ska gå ut igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0